تیک‌تاک ، ارزشمندترین استارتاپ دنیا

تیک‌تاک ، ارزشمندترین استارتاپ دنیا

شبکه‌های اجتماعی بخش جدایی ناپذیر زندگی امروزه‌ی همه‌ی ما شده‌است. تلگرام، اینستاگرام، توییتر در حال حاضر پرکابردترین شبکه‌های مجازی و اجتماعی در ایران به حساب می‌آیند. هر کدام از این شبکه‌ها نیز به نحوی با مخاطب خود ارتباط برقرار می‌کنند. توییتر بیشتر محتوای متنی و اینستاگرام فقط محتوای تصویری را به عنوان ورودی می‌پذیرد. با رشد محبوبیت اینستاگرام در ایران، این شبکه‌ی اجتماعی به پرمخاطب‌ترین شبکه، بین سایر رقبا در ایران تبدیل شده‌است.

بارگذاری محتوای تصویری آرام‌آرام حالت دیگری به خود گرفت و پدیده دابسمش (Dubsmash) شکل گرفت. دابمسش در ابتدا یک اپلیکیشن برای برقراری ارتباط تصویری بود اما استفاده از آن شکل دیگری به خود گرفت و ساخت ویدئوی دابسمش برسرزبان‌ها افتاد. دابسمش و فیلترهایی که اینستاگرام و اسنپ‌چت (Snapchat) برای عکس‌ها در اختیار کاربران قرار دادند، تولید و اشتراک‌گذاری محتوای تصویری را به کل وارد فاز دیگری کرد.

بایتیدنس Bytedance، غول اینترنتی چین

در بین تمام استارتاپ‌هایی که در دنیا وجود دارند نام برخی از آنان بیشتر شنیده می‌شود و دلیل آن هم استقبال زیاد و ارزش مالی این شرکت‌ها است. به عنوان مثال اوبر (Uber) با ارزشی بیش از ۷۳ میلیارد دلار تا هفته‌ی پیش در صدر ارزشمند‌ترین استارتاپ‌ها در دنیا قرار داشت اما هفته‌ی پیش استارتاپی چینی به نام Bytedance از اوبر پیشی گرفت و در حال حاضر این استارتاپ ۷۵ میلیارد دلار ارزش‌گذاری می‌شود. تیک‌تاک Tik Tok نام اپلیکیشن این شرکت است.

کمپانی بایتیدنس کمپانی بزرگ چینی است که در زمینه تکنولوژی، برنامه‌نویسی و اینترنت فعالیت می‌کند. مالک و بنیان‌گذار آن ژنگ ایمینگ Zhang Yiming 35 ساله است و این کمپانی بزرگترین شرکت اینترنتی چین به شمار می‌رود. اما وجهه‌ی غربی این شرکت تقریبا صفر است و نامی از آن در هیچ‌جایی مشاهده نمی‌شود. جاه طلبی مدیران این شرکت اما آنها را به سمت بازارهای غرب سوق داده و آنچه که امروز شاهد آن هستیم اپلیکیشنی به نام تیک‌تاک Tik Tok است که در صدر اخبار در دنیا قرار گرفته‌است. براساس اعلام شرکت سازنده‌، تیک‌تاک در ماه سپتامبر و اکتبر بیش از فیس‌بوک، اینستاگرام و توییتر دانلود شده‌است و در حال حاضر بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر فعال در دنیا دارد.

خواندن
راه‌هایی برای افزایش شانس پذیرش محصول جدید در بازار
تیک‌تاک ، اپلیکیشنی میان اینستاگرام، اسنپ‌چت و دابسمش

آنچه که نرم‌افزار تیک‌تاک ارائه می‌کند چیز جدیدی نیست. ساخت دابسمش یا ویدئو در همه‌جا در حال انجام است. پس چه چیز باعث شده تا نیک‌تاک بعد از ۵ سال بر سر زبان‌ها بیفتد؟ در پاسخ به این سوال باید چند نکته را در نظر داشت. اول هوش‌مصنوعی است. پیشرفت این تکنولوژی باعث شده تا سازندگان از آن بهره بگیرند و فیلترهای هوشمند‌تر را برای هر فرم صورت خاص طراحی کنند. همچنین هوش‌مصنوعی به آنها اجازه می‌دهد تا محتوای نمایش داده شده برای هر فرد مجزا و بسته به علایق وی نمایش داده شود. بدین ترتیت مخاطبان هر چه بیشتر وادار به استفاده و دیدن ویدئو ترغیب می‌شوند. این کار باعث می‌شود تا رفته‌رفته ساخت ویدئو نیز در این بستر افزایش پیدا کند.

نکته‌ی دوم، ساخت ویدئوی آسان با تیک‌تاک است. افکت‌های موجود بسیار متنوع است. صداها و آهنگ‌ها برای ساخت دابسمش زیاد است و از آنجایی که تیک‌تاک یک شبکه‌ی اجتماعی است، محتوا در آن به سرعت گسترش پیدا می‌کند. یکی دیگر از ویژگی‌های جالب این برنامه، اشتراک‌گذاری پاسخ به یک پیام و یا نظر آن هم به شکل ویدئو است. به عنوان مثال می‌توان در پاسخ به یک ویدئو و یا کامنت، ویدئوی جدیدی ساخت و آن را به اشتراک گذاشت. تمام این ویژگی‌ها باعث شده تا این حجم از مخاطب در حال حاضر از تیک‌تاک استفاده کنند و استارتاپ نوپایی مانند بایتیدنس هم در حال حاضر با ارزش‌ترین استارتاپ در دنیا باشد.

تیک‌تاک ، ارزشمندترین استارتاپ دنیا

منبع: تیک اسمارت

استارتاپس لند

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *